PRESSESTIMMEN

Jurybericht Le FIFA Montreal 2018
Ein mutig-experimenteller Essay, der sich durch seine Originalitat und die starke zentrale Idee auszeichnet.
Der Film kommt ohne Worte aus und lässt Musik, Kunst und Kino für sich sprechen.
Eine fürs Publikum äusserst inspirierende künstlerische Erfahrung, welche die Freude an der Schöpfung zelebriert.

Integration neuer Aspekte im Film
Das markanteste Novum, der komplette Verzicht auf die gesprochene Sprache in einem 90-minütigen Dokumentarfilm, ist so überraschend wie anregend und lässt viel Raum für ein individuelles Zuschauererlebnis.

Die Pianoimprovisation von Nik Bärtsch beschert dem Kinopublikum ein einmalig räumliches 5.1 Echtzeit-Konzert-Musikerlebnis, auf dem der Film ganzheitlich aufbaut.

Die rein typografische Zitatebene im Film vermittelt die Gedankenwelt Beat Zoderers anhand intimer Tagebuchnotizen und verdeutlicht gleichzeitig die seit 1984 vom Künstler konsequent verwendeten RAL-Industriefarbenpalette.

Jury of Montreal Film Festival 2018
Boldly experimental, striking in its originality and the strength of its central idea.
This film contains no dialogue, letting music, art, dance and cinema speak for themselves.
A truly inspiring artistic experience that celebrates the joy of creation.

Integration of new aspects in the film
The most striking novum, the complete renouncement of the spoken language in a 90 minute documentary, is as surprising as stimulating and leaves a lot of space for an individual spectators’ experience.

The piano improvisation by Nick Bärtsch grants the cinema audience a unique spatial 5.1 real-time concert music experience, on which the film integrates holistically.

The purely typographical quotation in the film conveys Beat Zoderer’s world of thoughts by means of intimate diary notes and clarifies at the same time the RAL industrial color palette, consistently used by the artist since 1984.